Travel

Pas heb ik een blog geschreven over een Airbnb in Heidelberg. Hier was ik afgelopen zomer met mijn ouders en vriend op vakantie. Nadat we hier paar dagen overnacht hebben, zijn we doorgereden naar Freiburg im Breisgau, hier hadden we ook voor enkele dagen een airbnb gehuurd.

Op 12 augustus kwamen we aan in Freiburg im Breisgau, omdat het maar ongeveer 190km rijden was, konden we tussendoor nog stoppen op leuke plaatsen. Normaal gesproken reden we altijd in een stuk door naar Italië en dan was dit wel een keer fijn. Lekker rustig aan en genieten van de dingen die je onderweg tegenkomt.

De airbnb was aan de rand van Freiburg in Breisgau, hierdoor was het een heel stuk lopen voordat je in het centrum was, maar de natuur om te wandelen was om te hoek. We kwamen binnen door de voordeur van de bewoners en gingen daarna meteen met een trap naar beneden. Hier kwam je bij de deur naar ons appartement.

Bij binnenkomst zie je meteen aan de linkerkant een tweepersoonsbed staan. Aan de achterkant van het bed zag je een deur die naar de badkamer ging, de badkamer zag er heel netjes uit en was volgens mij nog niet zo heel lang geleden vernieuwd. Verder had je vanuit de eerste slaapkamer nog een deur naar de keuken en een naar de tweede slaapkamer. De tweede slaapkamer was ruimer en had een groot raam/deur, waardoor er veel licht binnen kwam. Vanuit deze kamer kon je het terras oplopen die leidde naar de tuin. Ook kon je vanuit dit terras naar de keuken, hier bevond zich de aanrecht, vaatwasser, koelkast, vriezer, oven, koffiezetapparaat en kookplaat. Ook was hier een klein zitje.

Het appartement werd verhuurd door de dochter van de eigenaren van het huis. Zij woont zelf niet meer in het huis, maar heeft van tevoren zelf beneden in het appartement gewoond. Het appartement was schoon, maar zag er een beetje rommelig uit. Op de tweepersoonsbedden lagen 2 eenpersoonsdekbedden in verschillende kleuren, het waren een beetje oude overtrekken want ze waren wat versleten.

Van tevoren hebben we via airbnb contact gehad met de dochter die het verhuurde, zij vroeg ons of we er ontbijt bij wilde hebben. De vraag naar de prijs van het ontbijt ontweek ze, toch hebben we er voor ingestemd. Het ontbijt werd elke ochtend netjes naar ons appartement gebracht, het bestond uit brood, yoghurt, fruit, beleg, ei en salade. Omdat in de ochtend de zon op het terras scheen, konden we lekker buiten ontbijten. Op de dag van vertrek was de dochter niet aanwezig die ons het appartement verhuurde, dus kwam de moeder naar ons toe en vroeg of we €70 contant wilde betalen voor het ontbijt. Ze vertelde dat dit was afgesproken, maar dat kwam voor ons een beetje als een verrasing. Je hebt natuurlijk niet altijd zoveel contant geld bij.

We zijn in totaal 3 nachten in dit appartement verbleven. In de omgeving was veel te zien, vanuit de achtertuin zag je al veel natuur waar je kon gaan wandelen. Ook zijn we met de auto een aantal keer weggeweest om plekken te bezoeken. De restaurantjes in de avond hebben we elke avond lopend bezocht, want deze waren er diverse in de omgeving. Wil jij deze Airbnb ook boeken? Klik dan HIER voor een linkje naar de site.